Deutsche Kinderbücher

Etiketler

21 Mayıs 2018 Pazartesi

Çocuklara Erken Yaşta Matematik Eğitimi

Dün okumuş olduğum Child Development dergisinde yayınlanan bir araştırma haberine göre, annelerin erken yaştaki desteği, çocukların ileriki yaşamlarında matematik başarısını oldukça artırıyormuş. Özellikle cisimlerin miktarlarının gösterildiği oyunlarla desteklenen çocukların gerek okul, gerekse sosyal yaşamda daha başarılı oldukları ortaya koyuluyor. 
Boston’daki Lynch Eğitim Kurumu Gelişimsel ve Eğitimsel Psikoloji Fahri Profesörü Beth Casey' e göre çoğu çocuk anlamını dahi bilmeden 1’den 10’a kadar sayabiliyor. 
Ebeveynlerin çocuklara cisimleri 1, 2 veya 3’erli gruplar halinde tanıtmaları, gösterdikleri yerde kaç adet obje olduğunu söylemeye teşvik etmelerinin, başarının altın anahtarı olduğunu savunuyor.  Mesela, "Bana oradan 2 adet kaşık verir misin?" Diyerek çocuğa iki adet kaşığı gösterdiğinde, çocuk 2'yi algılamış ve bu örnekler çoğaldığında, otomatik olarak 2'yi öğrenmiş olacaktır, diyor. 
 Tabi bunu duyan ben, hemen Eren'le küçük bir çalışma yaptım. Öncelikle bir A4 kağıdının üzerine yuvarlaklar çizip, içerisine birden altıya kadar sayıları yazdım. Daha sonra mutfaktan getirmiş olduğum bir avuç kuru fasulyeyi  kağıdın üzerindeki rakamlara göre yerleştirdim.  Yerleştirirken de sayıları sesli olarak tekrar ettim.  Bunu birkaç defa yaptıktan sonra fasulyeleri Eren'in eline verip birlikte yerleştirdik ve yine beraberce sayıları tekrar ettik. Onun çok hoşuna giden, beni hiç yormayan, hatta eğlendiren; bu yüzden tüm annelere tavsiye edebileceğim güzel bir çalışma oldu.
Bu çalışma için gerekli olan malzemelerimiz:

Bir adet A4 kağıdı
Kalem
Bir avuç kuru fasulye, nohut ya da benzeri madde










































8 yorum: